hero
Mijn Mediadvies

Adverteren in een tijdschrift: voor- en nadelen

Wilt u weten of adverteren in een tijdschrift zinvol is voor u? Als mediabureau adviseren wij u hierover. Aan de hand van uw mediabriefing achterhalen we heel nauwkeurig welke tijdschriften wel en niet aansluiten bij uw doelstellingen. Want u wilt natuurlijk dat uw media-euro’s rendement opleveren. We selecteren titels bijvoorbeeld op leeftijd, hobby’s, sociale klasse en autobezit.

Veel tijdschriften om uit te kiezen

Nederland kent veel tijdschriften die vaak wekelijks, tweewekelijks of maandelijks verschijnen. Er zijn nogal wat verschillende tijdschriften. Denk aan sportbladen (zoals Voetbal International), omroepbladen (zoals KRO Magazine), gezinsbladen (zoals Terdege) en opiniebladen (zoals Elsevier Weekblad). Het kan u duizelen. Want waar doet u verstandig aan als u wilt adverteren?

Wel of niet adverteren in een tijdschrift?

Een tijdschrift blijft vaak langere tijd liggen. Bovendien worden tijdschriften vaak op kwalitatief hoogstaand papier gedrukt. Dat maakt tijdschriften uitstekend geschikt om in te adverteren met imagocampagnes, vaak gericht op langere termijn. Kortlopende actiematige advertentiecampagnes passen minder goed bij tijdschriften.  Een nadeel van adverteren in tijdschriften is namelijk dat u de advertenties vaak al zes weken van tevoren moet aanleveren. Het is hierdoor lastiger om in te spelen op de actualiteit of actuele ontwikkelingen binnen het bedrijf van een adverteerder.

Meer weten over het rendement? Ontvang een gratis mediaplan!

Of het zinvol is om in een tijdschrift te adverteren? En zo ja, welk tijdschrift? Dat hangt van veel factoren af. Als mediabureau onderzoeken we in hoeverre adverteren in tijdschriften bijdraagt aan uw doelstelling. Meer weten? Vul de mediabriefing in en ontvang een gratis mediaplan. Zonder verplichtingen natuurlijk.

Ja, graag een mediaplan