hero
Mijn Mediadvies

Huis-aan-huis adverteren: voor- en nadelen

Overweegt u om lokaal te adverteren? Dat kan bijvoorbeeld huis-aan-huis. In de lokale krant of met folders die u huis-aan-huis laat verspreiden. De vraag is: waar doet u verstandig aan? Welke manieren van adverteren zorgen voor het beste rendement?

Folderverspreiding

Folderverspreiding, is dat niet achterhaald? Niet als u deze slim inzet. Folderverspreiding is heel lokaal inzetbaar, op postcodeniveau. U kunt uw folder bijvoorbeeld alleen verspreiden in een gebied waar uw doelgroep is vertegenwoordigd. Ook kan het goed werken om de folder niet te verzenden in een dik pakket, maar bij een huis-aan-huiskrant of via een postbezorger. Zo valt u nóg meer op.

Folderverspreiding wordt wel steeds lastiger, omdat steeds meer gemeenten het ongevraagd huis-aan-huis verspreiden van reclamedrukwerk verbieden. Bovendien bereikt u met uw folder niet de huishoudens met een ‘nee-nee’-sticker of een ‘nee-ja’-sticker.

Adverteren in huis-aan-huiskranten

Adverteren via huis-aan-huiskranten is dan een goed alternatief om alsnog lokaal kwalitatief bereik te genereren. Dit geldt bijvoorbeeld voor retailers, want u kunt heel lokaal rondom een winkel adverteren. Tegen een relatief laag bedrijf zet u al een goede advertentiecampagne op. Uit de NOM Regio Monitor 2019 blijkt dat 83% van de mensen wel eens een huis-aan-huiskrant leest en 53% zelfs wekelijks. Daarmee is de huis-aan-huiskrant hét medium met lokaal het hoogste bereik.

Meer weten over het rendement? Ontvang een gratis mediaplan!

Of het zinvol is om huis-aan-huis te adverteren? En zo ja, hóe? Dat hangt van een aantal factoren af. Als mediabureau onderzoeken we in hoeverre dit bijdraagt aan uw doelstelling. Meer weten? Vul de mediabriefing in en ontvang een gratis mediaplan. Zonder verplichtingen natuurlijk.

Ja, graag een mediaplan